Direktlänk till inlägg 12 april 2011

Kladdkakecupcakes

Av Ida Petterson - 12 april 2011 17:04

 

Idag har det regnat hela dagen..:( Så jag fick agera lite. Så jag bakade ihop en sats kladdkakecupcakes. Sedan lät jag dem svalna lite och spritsade på med lite grädde. Ströslade på med lite nyhackad choklad för syns skull ;)


Ingredienser

3 ägg

4 dl socker

200 g smör

3 dl mjöl

6 msk kakao

2 tsk vaniljsocker

2 kdm salt


Gör så här:


Blanda ihop med en elvisp sockret och äggen. Smält under tiden smöret. Blanda alla torra ingredienser för sig och blanda sedan efterhand ner det i äggen. Sist i med det smälta smöret. Blanda väl. Klicka ut i bullformar och grädde under 20 minuter i 200 grader.  


Servera med grädde.


Mmmmmmmmmmmm!!!





 
 
Susanne

Susanne

12 april 2011 21:17

Finaste Ida.
Det var supergott
kramar mamma

http://margitohlsson.blogg.se

Ida Petterson

14 april 2011 14:04

så lite så!

 
susanne

susanne

14 april 2011 13:27

Goda Ida!
Jag kunde inte låta bli att smaka trots att jag inte äter så mycket socker.
Tack Ida för du är så fin
kram mammma

http://margitohlsson.blogg.se

Ida Petterson

14 april 2011 14:04

hihihi det e lugnt mamma tack själv

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ida Petterson - 11 april 2011 17:56

Hejsan! Jag och älskling gjorde en kycklinggryta tillsammans igår. Fast denna gång med curry som huvudkrydda. Den blev super. Har tyvärr ingen bild på den då inte kameran var tillgänglig men receptet på den dyker snart upp!!   Puss så länge!   ...

Av Ida Petterson - 7 april 2011 19:16

        En liten blomvariant som man kan fixa till när det är bjudning. Blommorna hade börjat vissna då klippte mamma bort de fula och behöll de fina och skapade denna fina kreation.  Med lite fantasi kommer man långt!         Jag ka...

Av Ida Petterson - 7 april 2011 18:42


  Torsdagen spenaderade jag såklart eftermiddagen framför spisen, den här gången med mamma. Hon hade hittat ett superinteressant recept i en mattidning.  Nämligen en kalkonfilégryta med linser och till de bulgur och en klick crème frachie. Jag tär...

Av Ida Petterson - 6 april 2011 14:38


  (Vi hade kalas i lördags och hade ca 15 vuxna personer att laga mat till, men minska bara mängden efter din bjudning.)   Fläskfilégryta med dragon    (ca 15 portioner)    Ingredienser   3st gullökar 5 filéer 2 msk torkad dragon 2 ...

Av Ida Petterson - 30 mars 2011 18:38

  När jag gräddar pannkakor  ;)           Grönsakssoppa med grovt bröd. Brödet är tyvärr inte hembakat. Men soppan är såklart!   Recept: Ca 8 portioner Olivolja 5 medelstora morötter 5 medelstora potatisar Två gullökar ...

Presentation


Hej! Välkommen till min matblogg. Ida heter jag och här hittar du recepten på vardagsmaten, helgens käk och mycket mer. Kommer tipsa om massa!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards